Over ons.

Stichting cripplex entertainment is 3 jaar geleden opgericht.

de stichting stelt zich als doel het uitgaansleven voor mensen met een beperking in breedste zin van het woord te bevorderen.

Dit betekent als wij zeggen in breedste zin van het woord dat geen enkele vorm van beperking is of wordt uitgesloten van deelname aan onze activiteiten.

Wat zijn onze activiteiten?

Een van de activiteiten die voor ons heel belangrijk is is het organiseren van evenementen voor mensen met een beperking.

Het evenement waar wij organiseren draagt de naam disco zonder drempels.

Met dit evenement willen wij het uitgaansleven meer en beter toegankelijk maken voor mensen met iedere vorm van beperking.

Dit houdt dus in dat of je nu slechthorend blind of rolstoelgebonden bent of welke andere vorm van beperking en ook.

De samenleving en daarbij dus Albert uitgaansleven moet beter toegankelijk zijn voor mensen met een beperking.

Dit draagt ook bij aan een betere inclusieve samenleving.

Maar als jij natuurlijk ook mensen met een beperking die vanwege hun beperking niet zo makkelijk uit kunnen in de reguliere uitgaansgelegenheid.

En door middel van het evenement disco zonder drempels willen wij ook de weg vrijmaken voor die doelgroep die dus niet zo makkelijk zelfstandig uit kunnen.

De organisatie draait op volledig op vrijwilligers, iedere vrijwilliger die ons ondersteunt bij de evenementen hebben op welke wijze dan ook een affiniteit met de doelgroep.

Aankleding evenement disco zonder drempels.

Tijdens het evenement houden we rekening met een hele hoop zaken die betrekking hebben op de doelgroep.

Zo maken we geen gebruik van stroboscoop en of laser verlichting want dit is voor mensen met epilepsie niet goed.

Met het geluid houden we ook rekening en zorgen we dat het bijvoorbeeld voor mensen met doofheid of slechthorendheid het goed te doen is.

Beletten in het bijzonder op het extra gebruik maken van lage tonen zodat de muziek beter te voelen is.

wij vinden het namelijk belangrijk dat iedereen een positieve experience en of ervaring moet hebben bij het bezoeken van onze evenementen.

Dit alles kunnen wij doen dankzij lokale subsidies van de gemeentes waar wij het evenement organiseren.

Daarnaast blijven wij altijd actief op zoek naar nieuwe partners en of partijen die ons hierin willen ondersteunen op welke wijze dan ook.

Zo hopen wij dit evenement nog groter te maken en een stukje bewustwording te creëren bij andere partijen dat uitgaan voor iedereen moet zijn.

en willen we natuurlijk altijd onze expertise delen met partijen die hierin geïnteresseerd zijn.